onsdag, juli 27, 2011

Motoäventyr!

Kanske var den den fantastiska känslan efter gårdagens träning som väckte liv i min äventyrslusta.

Lite planering senare hade jag kvickt bestämt att förmiddagen skulle ägnas åt ett litet motoäventyr.
Att runda sjön Valloxen. Sagt och gjort efter att ha tagit ut en punkt en bit bort från och på andra sidan av sjön så skrev jag ut två olika vägbeskrivningar, en dit och en hem. Vattenflaska, GPS, plånbok (för att ta mig hem om jag kom helt vilse) och kamera. Nu sticker jag!

Vägen till min rastpunkt var härliga krokiga småvägar, kanske lite väl små eftersom det då var svårt att hitta. Någonstans i närheten av Knivsta måste jag svängt fel en gång. Vid nästa vägskäl stämde inte beskrivningen alls. Jag var väl inte helt vilse eftersom jag kunde köra på vägskyltningen som ledde hemåt. Det ligger inte riktigt för mig att ge upp, så efter lite telefonsupport var jag på rätt väg igen.
Vägen hem visade sig sedan vara mer lätthittad så den gick på lite större numrerade vägar. Vägen hem kördes på drygt hälften av den tid det tog dit.

Vilka vackra uppländska vyer jag passerade. Dessa öppna landskap går inte riktigt att fånga på bild. men jag försökte:



Vid lilla söta Östuna Kyrka hade jag en liten rast och en avstämning med telefonsupporten:



Om en stund ska jag till stallet, vi får se om  det kanske blir en äventyrsritt bland vildhallonen idag.

1 kommentar:

stina sa...

Den första bilden på kyrkan var helt underbar! Så levande på något sätt....