lördag, maj 17, 2008

Bridezilla

Folk har frågat mig länge nu om jag känner mig som eller kommer att bli en "Bridezilla" snart.

Jag har nog mest svarat nej det gör jag verkligen inte och tänkt nån irriterad tanke i mitt huvud.
För det första gillar jag inte termen coh för det andra vill jag inte att folk ska se mig så, som någon bara tjatar om mitt bröllop och går till sjuk överdrift med alla puttenuttiga detaljer.

Däremot håller jag på att gripas smått i panik över små som stora detaljer med det hela.
Känslan (fast det kanske inte alls är riktigt så) att jag har absolut noll koll och inte direkt får den uppbackning jag hade förväntat mig inför denna för mig viktiga dag vill inte försvinna utan orsakar mig mer och mer grubbel. Inte så att jag tänker på det hela tiden men det kommer liksom lite i skov.
Kanske måste jag engagera folk mer själv, men jag vet inte hur just nu:(.

Nu har jag åtminstone äntligen bestämt mig för att två tärnor är lösningen på problemet med osäkerheten kring A och hur tillgänglig hon kommer vara inför det hela. Frågade således min backup och hon svarade ja, så nu blir det antagligen två tärnor:D. Det kanske innebär att jag kan lämna de orostankarna och fokusera på annat.

Kontrollfreak? JA, men Bridezilla, nej det hoppas jag verkligen inte.

2 kommentarer:

Muffelmul sa...

Vännen! lite nervös måste man få vara och jag tror nog att det kan vara bra att vara lite kontrollfreak inför sin stora dag, men det kanske är bra att dela ut uppgifter till personer runtikring så du slipper stå med allt själv!

Kramiz!

LadyLoor sa...

Jo, men antingen misslyckas jag lite med att dela ut eller så har jag konstiga förväntningar för det känns som jag får dåligt gensvar.
Vilket i och för sig kan bero på att jag än så länge är rätt förvirrad om hur allt ska läggas själv;).