lördag, maj 31, 2008

Ett övertramp av LO?

Det här är väl lite väl?
LO skickar brev till politikers grannar
LO:s opinionsbildande kampanj föratt uppmärksamma det förslag till förändringar i sjukförsäkringen, som riksdagen ska rösta om på onsdag får kritik.

LO har skickat brev till 43 borgerliga riksdagsledamöter i hela Sverige, och till deras grannar i samma postnummerområde.
Brevet är riktat till riksdagspolitikern i grannskapet, men i brevhuvudet syns också i ena hörnet att brevet skickats, för kännedom, till grannarna.

Mina grannar har inte valt att vara grannar med mig. Det är adresserat till enskilda människor, som inte alls kanske vare sig är med i LO eller folkpartiet, eller något annat parti heller, utan det står att de ska vidta åtgärder. Sedan framstår det lite grann att det är ställt till mig som riksdagsledamot ytterst, säger Johan Pehrson, folkpartistisk riksdagsledamot.

Läs hela artikeln här (finns även länk till brevet):
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=2105531

Nu har de väl i och för sig dragit begreppet grannar till sin spets med att kalla alla som bor i samma postnummerområde för grannar. Men faktum är att jag blir allt mer trött på LO:s metoder att göra sig hörda, börjar de månne känna sig desperata på något vis?
Kanske är jag bara överkänslig men jag förstår inte vilket resonemang som kan ha resulterat i denna kampanj.
Hur vinklade artiklarna i facktidningarna hos vissa av LO-facken kan vara ska vi inte tala om. Det som är mest beklagligt är att dessa tidningars redaktioner vid förfrågan uppgett sig vara politiskt neutrala och endast publicerar politiskt riktade artiklar på sina debattsidor.

Nä, LO det är nog dags att byta strategi. Debatt och information om ståndpunkter är bra, men försök inte på detta sätt pracka på folk er uppfattning!


Inga kommentarer: